Tordmule

Djurgårdens IF. Och vad som hänt med gamla spelare.


De vanligaste kommentarerna kring min lista på klasspelare rör Daniel Sjölund, Lance Davids och Markus Johannesson. Som synes i inlägget nedanför är Daja ett gränsfall men i mina ögon på rätt sida gränsen, men det var inte oväntat att några skulle ifrågasätta det.

Länsman Davids har i mina ögon gjort några iögonfallande mål och t.o.m. matchavgörande mål men inte ännu riktigt dominerat spelmässigt över längre sikt. Men fortsätter han att trä in ett och annat viktigt mål i jämn takt kommer han såklart upp på listan ändå. Men jag vill se honom under lite längre tid.

Markus Johannesson är en spelare som rör upp känslor. Jag var mäkta imponerad av honom när han klev ner i backlinjen och fram till sensommaren 2005, men har sedan dess tappat en del förtroende. Att han har spelat innermittfältare större delen av sin karriär syns alltför väl och Markus satsar ofta på att vinna bollen, allt eller inget, istället för en lite mer avvaktande roll som försvarare där det ofta är viktigare att stå rätt och fördröja motståndaren. Detta sätts ofta i relation till att Toni Kuivasto ska vara "långsam", eftersom han förlorade en löpduell mot Luton Shelton borta mot Helsingborg, som ledde till insläppt mål. Jag undrar vilken mittback i allsvenskan som inte skulle förlora en sån duell. Johannesson var helt grym mot Ruzomberok hemma men jag skulle vilja se fler sådana säkra insatser än vunna 50-50 lägen på mittplan. För det är säkerheten som offras när Johannesson ständigt söker upp dueller.

--

Jan Tauer är nu ännu mer klar utan att vara helt klar, och Braunschweig-fansen når nästan brittiskt spirituella nivåer i sina sågningar. Det går knappt att hitta ett enda positivt inlägg. Min favorit: "Han kommer säkert hitta sin väg i Stockholm, från omklädningsrummet till avbytarbåset".

Etiketter:

0 Responses to “Vadå klasslista”

Skicka en kommentar

Search


Kontakt

  • Epost: tordmule [ dog ] gmail.com



Prenumerera

RSS



Blogger
Bloggtoppen.se

Powered by FeedBurner
Get your blog worth button at autopinger.com!