Tordmule

Djurgårdens IF. Och vad som hänt med gamla spelare.


Snart är allsvenskan här och funderingar kring spelarna i dagens Djurgården känns mer och mer relevanta. Helt enkelt viktiga tankar att ha i hjärnan så man kan rabbla direkt om man så blir väckt mitt i natten.

Här är Tordmulens klasspelare i DIF:
Matias Concha (inga misstag - tårdrypande klass)
Toni Kuivasto (100% fokus)
Johan Arneng (höga krav på sin omgivning - högst krav på sig själv)
Andrej Komac (gör det svåra enkelt)
Mattias Jonson (lagets hjärta)
Jones Kusi-Asare (löper enormt mycket och gör mål)
Daniel Sjölund

Jag blev själv förvånad när jag skrev det sista namnet. Men sedan Daja blev skadefri förra sommaren och sakta blivit helt ordinarie har han gjort färre och färre misstag, utan att offra de egna initiativen. Träningsmatcherna under våren har också sett lovande ut. Och till slut kanske denna 24-årige veteran kan blomma ut i den höga allsvenska klass som han har alla förutsättningar att hålla.

Etiketter:

4 Responses to “Klasspelare i DIF”

  1. # Anonymous Anonym

    Varför i helvete är inte läns med?  

  2. # Anonymous Anonym

    Heja Daja! MVP säsongen 07  

  3. # Anonymous Anonym

    Lance är nog på g; jag vill gärna ha med honom som klasspelare, liksom Jones och Johannesson som alltid levererar. Mackan känns helt klart mer stabil än Toni i mina ögon iaf... Håller annars med om Daja. Trevlig läsning.  

  4. # Anonymous Anonym

    Ja, jag fattar inte heller varför du hatar Markus Johannesson och konsekvent lyfter fram kylskåpet Kouivasto - som gjorde sin sämsta säsong i DIF förra året? I mina ögon, och det här har jag kommenterat förut, är Markus Johannesson på samma nivå som Mattias Jonsson när det gäller att ge allt för laget.

    /offtherecord  

Skicka en kommentar

Search


Kontakt

  • Epost: tordmule [ dog ] gmail.com



Prenumerera

RSS



Blogger
Bloggtoppen.se

Powered by FeedBurner
Get your blog worth button at autopinger.com!