Tordmule

Djurgårdens IF. Och vad som hänt med gamla spelare.


Den andra halvan av reservmålvaktsduon 1999 hette Magnus Lindblad. Jag minns honom som en Thor André Olsen lookalike och jag tror inte att jag var den ende som allt mer desperat letade efter möjliga likheter i deras spel. Idag kan jag inte ens hitta en bild på Lindblad så jag vet inte om det där med blond page är taget ur luften, och det förstärker bara än mer anonymiteten kring hans tid i Djurgården. DIF.se är otroligt sparsmakade om Lindblads tid i Djurgården, men till slut kunde jag hitta uppgifter (här & här) som säger att han delvis kom ur de egna leden med fem juniorsäsonger i DIF och var 24 år gammal när han lyftes upp i A-truppen 1996. Det lyfts även fram att han stod i klacken på 1980-talet. Han gjorde entré i Djurgården 1996 med en seger mot Trelleborg, och avslutade sin blårandiga karriär med fyra raka förluster 1999. Det blev minst 30 seriematcher i Djurgården, men statistiken för 1997 verkar inte helt tillförlitlig så det kanske blev några fler. Han fick även utstå hård kritik för sina insatser 1999.

Hursomhelst gick han till Väsby, och gjorde sig efter ett tag lite känd för att Väsbys ordförande Brytar-Börje inte ville släppa honom till Frej i fyran där han ville varva ner och spela som utespelare. Till slut fick han ändå gå till Frej, och var trots allt målvakt även där, 2007 ska han vara verksam i Frej som målvaktstränare.

Etiketter:

1 Responses to “Dumle – Magnus Lindblad”

  1. # Anonymous Anonym

    Vill nog minnas att Lindblad var kortklippt och eventuellt hade ring i örat. Fruktansvärt usel var han iaf.  

Skicka en kommentar

Search


Kontakt

  • Epost: tordmule [ dog ] gmail.com



Prenumerera

RSS



Blogger
Bloggtoppen.se

Powered by FeedBurner
Get your blog worth button at autopinger.com!