Tordmule

Djurgårdens IF. Och vad som hänt med gamla spelare.


De nya tränarna svär sig fria från de gamla. Redan nu. Agerandet har vi sett förut, framför allt i det näringsliv DIFs nya VD är hämtad ifrån. Om något i bygget blir fel, kan man nu skylla på att grunden var för dålig. Tordmulen går inte på såna lätta finter utan tänker vänta tills resultat har levererats.

Men anta att det som sägs om den dåliga träningen är sant. Vad har de då sysslat med ute på Kaknäs? Inte taktikgenomgångar enligt han och han, och tydligen inte fys. Djurgårdens fystränare (avgående? före detta? fast anställda?) sa i alla fall halvvägs in på säsongen att, sån brandman han är, det tar sig. Och vem är egentligen fystränare? Martin eller Ola? Kompletterade av hockeyns fystränare?

I betraktarnas ögon har dock Djurgårdens spelare sett alltför slöa ut i år. Och det bör göras något åt det. Men det är förvånande att ett lag med en nästan tvåsiffrig tränarstab har tillåtits få så dålig kondis.

Etiketter:

2 Responses to “Orka träna eller träna för att orka”

  1. # Anonymous Anonym

    Jag tror minsann att DIF gjort rätt val av VD. Kul att kolla upp gamla lirare förresten. Själv sprang jag på den gamla AIK talangen Martin Mutumba som spelar i Inter Åbo i somras då jag hade vägarna förbi Finland. Jag undrar dock hur han hamnade där..  

  2. # Blogger Tordmule

    Mutumba fick väl problem med vissa instanser i samhället... men det är för någon annan att gräva i.

    Kul blogg du har förresten, helt klart DIF så jag lägger till den i min länklista.  

Skicka en kommentar

Search


Kontakt

  • Epost: tordmule [ dog ] gmail.com



Prenumerera

RSS



Blogger
Bloggtoppen.se

Powered by FeedBurner
Get your blog worth button at autopinger.com!